چرا باید شما را استخدام کنیم؟
نوشته شده توسط : فاطمه اکبری

چرا باید شما را استخدام کنم؟ این سوالی است که کارفرما از شما خواهد پرسید. چون من بهترین فرد برای این شغل هستم. این جوابی است که شما می دهید. اما آیا این جواب ساده، کارساز است؟ قطعاً خیر. بین اینکه بگوییم «من بهترین فرد برای این شغل هستم» تا اینکه نشان دهیم «من بهترین فرد برای این شغل هستم» خیلی فاصله است! اینجاست که باید یاد بگیرید چگونه به کارفرما برتری و قابلیت خود را نشان دهید.

فرقی نمی کند که این اولین مصاحبه شما است یا 41 امین مصاحبه کاری تان! در هر سطحی و سابقه ای باشید در این مقاله به شما یاد خواهیم داد که اگر چنین سوالی از شما پرسیده شد، چه واکنشی نشان دهید و چه جوابی به کارفرما بدهید که بتوانید یک گام به شغل مورد علاقه تان نزدیک تر شوید.

چرا کارفرما چنین سوالی می پرسد؟
هر سوالی در مصاحبه -حتی عجیب ترین آنها- یک هدفی دارد. اما چرا مدیر منابع انسانی و مسئول گزینش شرکت، این سوال بخصوص را از شما می پرسد؟ قطعاً پرسیدن این سوال بخاطر این نیست که آن ها تنبل هستند یا اینکه به قضاوت و تشخیص خودشان اطمینان ندارند! آنها می خواهند واقعاً می خواهند مطمئن که آیا شما برای آن پست مناسب هستید یا خیر؟

مطمئناً آنها می توانستند رزومه کاری شما را بخوانند، اما آن ها به دنبال مدارک تحصیلی و گواهینامه های شما نیستند! آنها می خواهند که شما چه ارزشی به شرکت شان اضافه خواهید کرد و چه باری از مجموعه را بر دوش خواهید کشید؟ و چگونه در موفقیت و رشد شرکت همکاری خواهید داشت؟ حتی ممکن است آن ها این سوال را از شما بپرسند تا ببینند که شما چگونه می توانید شرایط سخت را کنترل کنید. (این یک مهارت نرم است که کارفرمایان در هر نیرویی که می خواهند استخدام کنند، جستجویش می کنند)

در واقع سوال «چرا باید شما را استخدام کنیم؟» سوالی است که می تواند شما را مورد توجه قرار دهد و می تواند تکلیف کار را برای کارفرما روشن کند، که آیا شما را استخدام کند یا خیر؟ همه اینها به جوابی که می دهید، بستگی دارد.

این سوال می تواند به صورت های دیگری از شما پرسیده شود:

شما چه چیزی برای این موقعیت شغلی آورده اید؟
چرا شما بهترین گزینه برای این موقعیت شغلی هستید؟
چرا شما برای این شغل مناسب هستید؟

برای تبدیل تقویم شمسی به میلادی یا امروز تاریخ چندم است کافیست وارد سایت یار شوید. 

ادامه مطلب 





:: برچسب‌ها: تقويم ایرانی يار , سایت یار , تقویم فارسی یار , تقویم انلاین یار , تبدیل انواع تاریخ ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: